O marketingu a reklame sa toho popísalo už veľmi veľa. Existujú rôzne publikácie, knihy, blogy, internetové stránky a mnoho ďalšieho materiálu, ktorý hovorí len o jednom: “Ako zarobiť peniaze.” Touto problematikou sa ľudia zaoberajú už od nepamäti a v tomto článku nájdete niekoľko skvelých kníh, s ktorými získate cenné rady a skvelú motiváciu pre budovanie vášho biznisu priamo od ľudí, ktorý sa marketingu, biznisu a reklame venujú na profesionálnej úrovni.

Napoleon Hill – Mysli a zbohatni

Táto kniha vznikala vyše dvadsať rokov, počas ktorých autor Napoleon Hill pozoroval a analyzoval správanie a premýšlanie najbohatších mužov svojej doby, medzi ktorými boli napríklad vynálezcovia Thomas Edison, zakladateľ spoločnosti Kodak George Eastman alebo Henry Ford, ktorý založil Ford Motor Company. Kniha popisuje aj rozmýšlanie amerického prezidenta Theodora Roosvelta a ďalších úspešných ľudí, ktorých Napoleon Hill mohol počas svojho života pozorovať a analyzovať. Zaujímavosťou je, že prvé vydanie knihy vyšlo v roku 1937, ale jej obsah je aktuálny aj dnes.

Simon Sinek – Začni otázkou prečo

Viete čo robíte a prečo to robíte? Kniha Simona Sineka popisuje to, aké je dôležité aby ľudia po celom svete vedeli, prečo robíte to, čo robíte. Každé Vaše rozhodnutie by malo začínať otázkou prečo. Táto kniha ukazuje, že lídri obrovským firiem a vizionári, ktorí nás inšpirujú, myslia, konajú a komunikujú v kľúčových otázkach rovnako. Autor Simon Sinek v knihe uvádza veľké množstvo príbehov z reálneho sveta a biznisu, ktoré Vám pomôžu pochopiť, ako používať otázku prečo.

Dan Ariely – Aké drahé je zadarmo

Ako fungujú marketingové triky a čo znamená slovo zadarmo? Po prečítaní knihy od Dana Arielyho bude Vaša imunita voči marketingovým trikom a rôznym reklamným chytákom oveľa väčšia. Okrem toho sa naučíte tieto triky aplikovať na svoje produkty a služby, ktoré Vám pomôžu zarobiť viac. Pri Nákupe produktov a služieb častokrát konáme iracionálne a kúpime aj to, čo nám nie je treba. Myslíme si, že keď je niečo drahšie, automaticky to musí byť kvalitnejšie a lepšie. Kniha Aké drahé je zadarmo Vám prezradí, že to tak nemusí byť vždy.

Michal Truban – Support

Kniha Support od Michala Trubana, zakladateľa hostingovej firmy Websupport opisuje to, ako začínal a nakoniec sa stal jednotkou na Slovenskom trhu medzi hostingovými firmami. Kniha sa skladá z troch častí, v ktorej autor opisuje mnohé chyby a poučenia, ktoré na ceste za úspechom prekonal. V knihe nájdete aj prístup k multimediálnemu materiálu, ktorý efektne dopĺňa obsah knihy.

Tim Ferriss – Nástroje titanov

Chceli by ste mať po ruke odporúčania a metódy najúspešnejších ľudí z celého sveta? Tim Ferriss, ktorý je najpredávanejším autorom rebríčka bestsellerov New York Times pre Vás všetko zozbieral a publikoval v knihe Nástroje titanov. V knihe sa dozviete množstvo tipov a trikov, ktoré Vám pomôžu zdvojnásobiť príjem, zvýšiť flexibilitu, či prehĺbiť pocit šťastia. Dozviete sa naozaj užitočné informácie zo sveta biznisu, ktoré môžete ihneď aplikovať do svojho vlastného podnikania.

Dognet – Tvorba úspešného zarábajúceho blogu

Fantastická kniha, ktorá mapuje náš trh a obsahuje 400 strán, ktoré pripravilo viac ako 40 českých a slovenských blogerov a odborníkov na online marketing. V knihe nájdete všetko dôležité, čo potrebujete vedieť k spusteniu a prevádzkovaniu úspešného blogu, alebo obsahovej webstránky. Nechýbajú ani úprimné slová od skúsených blogerov a niekoľko motivačných slov na úspešný štart. Jedná sa o jednu z najlepších kníh, ktoré sú dostupné na slovenskom trhu.

Ray Kroc – Tvrdo vydretý úspech

Prečítajte si životopis Raya Kroca, ktorý je zároveň príbehom spoločnosti McDonald’s. Kniha vyvedie z omylu každého, kto si myslí, že riskovať sa dnes už nevypláca. Tvrdo vydretý úspech nám ukáže, že príležitosť je všade okolo nás a stačí si ju len uchmatnúť pre seba. Knihu “zhltnete” za tri večeri a prinesie Vám do života a biznisu pozitívny pohľad na vec. Ray Kroc celému svetu ukázal, že úspešný biznis sa dá vybudovať aj cez mnohé prekážky, ktoré musel v živote prekonať.

Potrebujete nakopnúť marketing?